בטיחות בעבודה מה חשוב שתכירו

בטיחות בעבודה זהו נושא שמחמירים לגביו, ובצדק. בטיחות בעבודה הוא מונח רחב, המתייחס לסטנדרטים ולנהלים בתחום נתון. זה מתייחס גם לפעילויות של ארגונים המייצגים עובדים ולאינטרסים שלהם במקום העבודה. בואו נדבר על זה יותר לעומק.

ישנם סוגים רבים ושונים של תקני בטיחות בעבודה, שניתן לייחס לרמות שונות של חשיבות בקבוצות תעשייתיות, גופים בינלאומיים, יצרנים או מעסיקים בודדים. בטיחות היא חלק עצום מהעבודה ואין להתעלם ממנה. ניתן להגדיר בטיחות בעבודה כתנאים, שבהם מותר לעובד לבצע את תפקידו ללא סיכון או סכנה הנשקפת לו באותה מסגרת תעסוקתית.

מה חשוב לדעת על בטיחות במקום העבודה?

פגיעות במקום העבודה משפיעות הן על איכות החיים של העובדים ובני משפחותיהם, וגם פוגעות בפעילות העסקית של מקום העבודה. כאשר אנו עוברים לעידן דיגיטלי, עלינו להבטיח שכולנו משתמשים בטכנולוגיה בדרכים בטוחות כדי למנוע את הפציעות הללו.

כל איש מקצוע יגיד לכם שהפגיעות במקום העבודה מתרחשות לעיתים במקומות וברגעים הכי לא צפויים. למשל, מנעולן עד הבית יגיד לכם שעובדים לעיתים נפגעים מטריקת דלתות לא מתוחזקות. אם למשל צירי הדלתות במקום העבודה כבר חורקים והדלת נטרקת עם הרוח, זה לא בטיחותי ומחייב תיקון או החלפה בהקדם.

כמה אנשים נפגעים מדי שנה במקום העבודה?

אמנם מנעולן עד הבית יכול להנחיל תובנות מעניינות בנושא, אבל בואו נסתכל על זה בצורה קצת יותר רחבה. אם לוקחים את הדוגמה של משרד העבודה של ארצות הברית, אז מומלץ לדעת שהמשרד ערך מחקר שהראה שיותר מ-100,000 עובדים מתים מדי שנה מפציעות ומחלות הקשורות לעבודה.

המחקר מצא גם ששישה מתוך 10 מקרי מוות הקשורים לעבודה, מתרחשים בתעשיות הבנייה והייצור. אגב, זו תעשייה שסובלת מפגיעות גם בישראל. נתון מעניין, הוא מדגים לנו כיצד בטיחות בעבודה היא "מצרך" חיוני בכל בית עסק, חברה או ארגון וגוף ממשלתי.

בסופו של דבר, בטיחות בעבודה היא הגנה על עובדים מפני סיכונים בעבודה. היא כוללת לא רק סיכונים פיזיים, אלא גם סיכונים בעלי אופי פסיכולוגי, חברתי, ארגונומי, ארגוני, סביבתי ופיננסי שניתן להיתקל בהם בעבודה.

נקודות עיקריות שכדאי לדעת על בטיחות בעבודה:

– זהו חלק בלתי נפרד מחוק זכויות האדם.
– יש לבטיחות בעבודה הגדרה משפטית ברורה.
– בטיחות בעבודה חייבת להיות מסופקת על ידי המעסיקים כדי להבטיח את שלום העובדים.
– לפעמים מעסיקים מחויבים על פי חוק לספק יותר ממה שהם מספקים בפועל.
– בטיחות בעבודה כוללת גם הנחיות בריאות והיגיינה.

אם להשאיר טיפ אחד חשוב, הרי שהוא: דעו את זכויותיכם במקום העבודה. לא צריך להיות מנעולן עד הבית כדי להבין שהדלת ההיא במשרד מסוכנת. ולא צריך להיות מנכלים חשובים כדי לדווח על תקלות אחרות. נחשפתם לסיכון במקום העבודה? דווחו על כך!

בטיחות בעבודה

שתף עם חברים

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

עשוי לעניין אותך:

דילוג לתוכן